Dina arbetsuppgifter

Är du en driftig inköpare som vill bli en viktig del av vår dagliga produktionsstyrning? Som operativ inköpare hos oss ansvarar du för att säkerhetsställa effektiva leveranser av material och tjänster till vår produktion. Arbetet innebär dagliga kontakter med leverantörer och ett nära samarbete med kollegor inom planeringen och produktionen. Leveransbevakning, materialplanering och avvikelsehantering är viktiga delar i din roll. Du arbetar även med uppföljning och utveckling av inköpsrutiner samt prognoshantering och leveransplaner till särskilda leverantörer. För att identifiera nya och kostnadseffektiva förbättringsprojekt har du även ett nära samarbete med produktionsteknik- och kvalitetsavdelningen

Din profil

Vi söker dig som är utbildad mot teknik, inköp, logistik, ekonomi eller annat relevant område och har god förståelse för inköpsprocessen och logistikflöden. Du är en noggrann och strukturerad person med ett naturligt starkt driv. Du tar gärna initiativ och är orädd för att hitta nya lösningar. I din roll har du många kontaktytor, både med interna resurser och externa leverantörer det är därför viktigt att du är en social person som värnar om goda relationer. Det är meriterande med teknisk kunskap inom tillverkande industri samt erfarenhet av Monitor Affärssystem.

Välkommen till Nya Mekanotjänst – vi erbjuder avancerad tillverkning till framgångsrika industriföretag. Vi värdesätter engagemang, drivkraft och en vilja att utveckla bolaget tillsammans med oss.

Vi samarbetar med Clockwork Bemanning och Rekrytering och urvalet sker löpande. Vid frågor om tjänsten hänvisas dessa till Pernilla Antonsson på 0733-51 27 31.