HR-ansvarig till Mekanotjänst i Järvsö
Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för både strategiskt och operativt arbete inom HR-området? Är du en handlingskraftig person som vill vara med och driva och genomföra processer? Just nu söker vi en HR-ansvarig för Mekanotjänsts enheter. Vi söker framför allt dig som har erfarenhet av arbete inom arbetsmiljö- och arbetsrättsfrågor men också Employer Branding och kompetensutvecklingsfrågor. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Om Mekanotjänst
Mekanotjänst styrka är att tillsammans med kunden utveckla kostnadseffektiva och långsiktiga produktionslösningar allt ifrån tillverkning av enkla produkter till komplexa systemleveranser. Vi är cirka 130 anställda och omsätter cirka 200 miljoner kronor med produktionsenheter i Järvsö och Ljusdal. Flera av våra samarbetspartners är världsledande inom telekom, elektronik, medicinteknik och verkstadsindustri. Mekanotjänst verkar för långsiktiga relationer och gör allt för att leverera lösningar av högsta kvalitet och konkurrenskraft.
Besök gärna Mekanotjänsts hemsida och konto på Facebook för att få reda på mer om dem och deras arbete.
Dina arbetsuppgifter
Som HR-ansvarig hos oss arbetar du proaktivt över hela HR-området och med det menar vi bland annat ge konsultativt stöd i personalfrågor till chefer, ha ett övergripande ansvar för arbetsmiljö och rekrytering. Du planerar även för kompetensplanering och Employer Branding. Du får möjlighet att arbeta både strategiskt med att sätta processer och i det operativa genomförandet.
Andra arbetsuppgifter är att stötta ledningen i frågor rörande organisationsutveckling och -kultur, sätta upp och genomföra övergripande personalplaneringsstrategier, planlägger lönestrategier, revision och lönekartläggning. Du rapporterar till vd.
Om dig
Vi söker dig som har en akademisk examen med personalvetenskaplig inriktning eller annan relevant arbetslivserfarenhet som innefattar kompetensförsörjning, arbetsmiljö- och arbetsrättsfrågor. Det är meriterande om du har arbetat som HR-generalist tidigare och har arbetslivserfarenhet.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett starkt affärsdriv, ser möjligheter och är lösningsfokuserad. Du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt, drivs av att hjälpa andra och är serviceinriktad. Dessutom strävar du efter att nå ett så bra resultat som möjligt genom att arbeta målmedvetet och du känner ett stort engagemang för ditt arbete vilket gör det enkelt för dig att uppnå dina mål.
Självklart har du hjärtat på rätt ställe. Empati, prestigelöshet och en förmåga att lyssna värdesätter vi hos alla våra medarbetare.
Hur du ansöker
För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rosmari Hagström via e-post: rosmari.hagstrom@jeffersonwells.se eller telefonnummer: 073-0287040. Sista ansökningsdag är den 27 november 2022.
Välkommen med din ansökan
